اطلاعات کتاب
۱۰%
موجود
products
قیمت کتاب چاپی:
۲۴۰۰۰۰۰ريال
تعداد مشاهده:
۵۰۸







ماهیت تجارت خدمات از منظرحقوق بین الملل

دسته بندی: حقوق تجارت - حقوق تجارت بين الملل، حقوق اقتصادي و سرمايه گذاري

شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۹۳۶۴۹۴

سال چاپ:۱۳۹۵/۰۵/۳۱

۱۷۴ صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ ۱
قیمت کتاب الکترونیک: ۱۲۰۰۰۰۰ريال
تخفیف:۱۰ درصد
قیمت نهایی: ۱۰۸۰۰۰۰ ريال

سفارش کتاب چاپی کلیه آثار مجد / دریافت از طریق پست

سفارش کتاب الکترونیک کتاب‌های جدید مجد / دسترسی از هر جای دنیا / قابل استفاده در رایانه فقط

سفارش چاپ بخشی از کتاب کلیه آثار مجد / رعایت حق مولف / با کیفیت کتاب چاپی / دریافت از طریق پست

     
1- خدمات و موافقت نامه گاتس
2- مفهوم، نقش و اصول تجارت خدمات
3- موافقت نامه عمومي تجارت خدمات (GATS)
4- خدمات طبقه بندي شده گاتس(SSCL)
5- خدمات دسته اول SSCL
6- خدمات دسته دوم SSCL
7- خدمات رفاهي
8- نتيجه گيري و ارائه پيشنهاد‌ها و راهكار‌ها

بخش خدمات و تجارت آن در اقتصاد به دلیل تاثیرگذاری عمده ای که در فرایند تولید و نیز توسعه اقتصادی دارد و باعث افزایش اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی می‌شود اهمیت ویژه ای دارد و توجه اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را به تغییرات ساختاری در این بخش معطوف ساخته است. امروزه تولیدکنندگان و صادر کنندگان کالا بدون دسترسی به خدماتی مثل بانکداری، بیمه، حسابداری، ارتباطات راه دور و سیستم‌های حمل و نقل مدرن، نمی‌توانند به حیات اقتصادی خود ادامه دهند. از اوایل دهه ۱۹۸۰ تاکنون، تجارت خدمات بالاترین رشد را در تجارت جهانی به خود اختصاص داده و در دهه ۱۹۹۰ همپای رشد تجارت کالا، سالانه به طور متوسط ۶ درصد رشد داشته است، به طوری که در برخی سال‌ها حتی رشد تجارت خدمات از تجارت کالا پیشی گرفته است. در مجموع، آمار جدید نشان می‌دهد که اکنون خدمات بیش از ۲۰ درصد تجارت ثبت شده جهان و اکثریت فعالیت‌های داخلی در بیشتر کشور‌های دنیا را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، سهم کشور‌های در حال توسعه و در حال گذار در تجارت خدمات هم رو به افزایش است. بر اساس آمار بانک جهانی، در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ میانگین رشد صادرات خدمات کشورهای توسعه یافته ۹/۶ درصد بود در حالی که این رقم برای کشورهای در حال توسعه معادل ۱/۸ درصد بوده است. برخی تحلیلگران هم معتقدند تجارت خدمات در آینده ای نه چندان دور از تجارت کالا پیشی خواهد گرفت. این در حالی است که استخراج ارقام دقیق تجارت بین‌المللی خدمات به خصوص ارقام تجارت دو جانبه بسیار مشکل است، زیرا بسیاری از خدمات را نمی‌توان مانند کالا شناسایی و اندازه گیری کرد.


اهميت خدمات در نظام تجارت چند جانبه در حال افزايش است كه اين خود بازتاب نقش محوری است كه تجارت خدمات در اقتصاد جهانی ايفا می‌كند . در واقع، تجارت بين المللی خدمات در خلال بيست سال اخير يا سال‌هايی كه رشد فن آوری حمل و نقل و ارتباطات، كارآيی و امكان جا به جايی خدمات را افزايش داده است، به طور چشم گيری رشد داشته است. به علاوه، انجام اصلاحات قانونی بازار محور در كشور‌های پيشرفته و در حال توسعه، فرصت‌های تازه ای را برای مشاركت بنگاه‌های خارجی در بازار‌هايی كه (پيش از اين) به روی رقبايی خارجی بسته بود فراهم كرده است.